hero

Make it.
Stitch it.
Love it.
Better.


Make it. Stitch it. Love it. Better.

img_1
img_4

Make it better.

Op weg naar ethische productie

Waardoor krijg je verandering? Wat is dat ene wat verandering teweeg brengt? Voor ons was dat een documentaire over dierenwelzijn, die onze creatieve medewerkers onder ogen kregen. Het besef dat het altijd beter kan, dat er altijd ruimte is voor verbetering, deed de rest. Dat was in 2012: sindsdien zijn we bezig geweest om beleid en technische oplossingen te ontwikkelen die onze belasting op het milieu moeten verminderen.

img_2

Geen dons en geen bont.

img_6

In 2015 zijn we gestopt met het gebruik van bont van dieren op een aantal van onze producten en in drie jaar tijd hebben we dit helemaal uitgebannen door gebruik te maken van ecobont, gemaakt van synthetische Kanecaron® vezels, die worden verkregen door middel van een proces waarbij geen additieven of chemicaliën worden gebruikt.

Wij zijn ook gestopt met het gebruik van dons en hebben een revolutionair materiaal ontwikkeld, THERMO-FIBRE™. Dit is een innovatieve isolerende vulling die bestaat uit lichtgewicht, luchtopnemende microbolletjes die een zachte, gewatteerde textuur vormen die zorgt voor superieure warmteregulering, isolatie en compressie en een sneldrogend vermogen heeft.

img_7
img_3

Zijn we met trots 100% donsvrij.

Sinds Herfst/Winter 2017 zijn we met trots 100% donsvrij. De SUPERLIGHT SKIDOO winterparka staat symbool voor ons materiaalonderzoek: een warme, elegante en extra lichte jas, met een duurzame kern.

img_9
img-13

Stitch it better.

img_11

Ze-Knit is onze toonaangevende lijn van digitaal gebreide urban outfits. De hoogwaardige constructie is afgestemd op de lichaamsvorm dankzij een enkele draad die gebruikt wordt om alle delen van het kledingstuk te maken. Maar het belangrijkste is dat hiermee het fabrieksafval afneemt en dat er minder water en chemicaliën nodig zijn voor het proces, tot wel 30% minder.

img_10
"Mijn camera probeert mensen verliefd te laten worden op hun wereld, met het idee dat het makkelijker is om iets dat je liefhebt te redden."

Sebastian Copeland,
fotograaf, Onderzoeker, Activist, Aardeliefhebber

responsibility_1

responsibility

Love it better.

Verantwoordelijkheid als een vorm van kunst

Sebastian Copeland is Napapijri's duurzaamheidsambassadeur. Passie, moed en overtuiging om actie te ondernemen komen samen in zijn werk als fotograaf en documentarist. Dit ontwikkelt hij tijdens zijn expedities naar de polen om de conceptuele kloof tussen deze kwetsbare gebieden en degenen die de vroegtijdige vernietiging ervan veroorzaken, met elkaar te verbinden. Door ons hart te raken met zijn ongelofelijke beelden, inspireert hij ons om gevoelens te vertalen in daden, en uiteindelijk te leven met de diepe wens om het te verbeteren.

img_17

Gezamenlijke waarden.

VF corp en duurzaamheid

Als onderdeel van de VF Corporation, één van 's werelds grootste kleding-, schoenen- en accessoirebedrijven, zetten wij ons in voor sociale en milieu-initiatieven, zoals het Responsible Sourcing program (programma voor verantwoorde productie), dat zich richt op het welzijn van de werknemers en de fabrieken waar onze producten worden gemaakt. We zitten op een lijn met de doelstelling van VF Corporation om ons energieverbruik te verhuizen naar 100% hernieuwbare energiebronnen tegen 2025, in eigen en door onszelf geëxploiteerde voorzieningen.

responsibility_2

responsibility