VERKOOPVOORWAARDEN - RETOURVOORWAARDEN

Als je om wat voor reden dan ook niet geheel tevreden bent, heb je 30 dagen de tijd om producten te retourneren.

Als je een andere maat of kleur wilt bestellen, moet je het artikel of de artikelen retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Je krijgt je geld terug zodra de artikelen door ons magazijn zijn ontvangen en verwerkt.

De producten moeten ongedragen zijn, zich in de staat bevinden waarin je ze hebt ontvangen en in de originele verpakking (inclusief het label) worden geretourneerd.

Je bestelling retourneren
Een artikel retourneren
returnsMaak een ‘retour label’
returnsVerpak de producten met het retourlabel
returnsBreng de artikelen naar het afhaalpunt of overhandig ze aan de transporteur
returnsWacht op de retourbevestiging en de terugbetaling

1. EEN RETOURETIKET AANMAKEN EN AFDRUKKEN Klik op de EEN BESTELLING RETOURNEREN knop of op de MIJN BESTELLING OPVOLGEN link onderaan elke pagina van onze website kan worden teruggevonden (geregistreerde klanten kunnen hun bestelgeschiedenis raadplegen via MIJN ACCOUNT). Vul het 8-cijferige Ordernummer en het e-mailadres in waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Zodra je bent ingelogd, klik je op de knop 'Een retournering aanmaken'. Selecteer de artikelen die je wilt retourneren, de reden voor het retourneren, de gewenste retourmethode (inleveren bij een afhaalpunt of ophalen door de koerierdienst op het gewenste adres). Volg de instructies die tijdens het proces worden gegeven en print het retourlabel.

2. VERPAK DE RETOURZENDING Verpak de artikelen die je wilt retourneren. We moedigen u aan om de oorspronkelijke polybag of doos opnieuw te gebruiken. Sluit het pakket stevig af en bevestig het retourlabel aan de buitenkant van het pakket. Zorg ervoor dat alle oude verzendetiketten of stickers zijn verwijderd of afgedekt.

3. BRENG DE PRODUCTEN BINNEN OF OVERHANDIG ZE AAN DE KOERIER Breng het pakket langs bij de geselecteerde locatie tijdens de openingstijden, of wacht tot de koerier het pakket op jouw adres komt ophalen. Zorg ervoor dat er iemand thuis is wanneer de koerier het pakket ophaalt. Als de retourzending om welke reden dan ook niet wordt opgehaald, dan kan je via onze website op dezelfde wijze gratis een nieuw retour aanvragen.

Je kan zoveel retouretiketten aanvragen als nodig, tot je de maximale retourneringsperiode van 30 dagen hebt overschreden. Hierna kan je geen retournering meer aanvragen.

4. RETOURBEVESTIGING & TERUGBETALING Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra de retourzending correct is geretourneerd aan ons magazijn en de zending werd geaccepteerd en verwerkt. Dit kan 2 à 3 werkdagen duren. De terugbetaling wordt verwerkt zodra jouw geretourneerde artikel(en) door ons kwaliteitsteam werden geïnspecteerd. Het duurt maximaal 14 dagen tot de terugbetaling op jouw rekening verschijnt. Als je de hierboven beschreven procedure niet wilt volgen, dan kan je ook een andere retourmethode kiezen. Als je een bestelling retourneert met een koerier naar keuze, dan kan je geen gebruik maken van onze gratis retourneringsdiensten en zal je zelf de retourneringskosten moeten betalen. Houd er rekening mee dat in dit geval en tot de artikelen in ons magazijn worden geleverd, je het risico loopt dat de artikelen worden beschadigd of zoek raken tijdens het retourneringsproces. Bovendien kan het retournerings- en terugbetalingsproces in dit geval meer tijd in beslag nemen. Als je de bestelling met Bancontact hebt betaald, dan zullen wij contact met je opnemen i.v.m. jouw bankgegevens om de terugbetaling uit te voeren. In dit geval kan de terugbetaling meer tijd in beslag nemen dan normaal.

Aansluitend op de bovenstaande informatie bieden we een wettelijke garantie van 2 jaar (of een langere periode indien de plaatselijke wetgeving dit zo bepaalt) voor defecte artikelen. Indien het product bij ontvangst schade vertoont of indien er binnen de 2 jaar (of een langere periode indien de plaatselijke wetgeving dit zo bepaalt) na ontvangst fabricage- of materiaalfouten duidelijk worden, dan gaat het om een 'gebrekkig' product. Merk op dat producten die beschadigd zijn door slijtage niet worden beschouwd als gebrekkige producten.

Je kan gebrekkige producten binnen 2 jaar na ontvangst retourneren. Je krijgt het volledige bedrag terugbetaald, met inbegrip van eventuele verzendkosten, indien van toepassing. Als je meer dan één product had gekocht en slechts één of meerdere stuks hebt geretourneerd, dan betalen wij het pro-rata deel van de totale verzendkosten terug die je mogelijk hebt betaald. Als je bijvoorbeeld 3 artikelen hebt gekocht en 2 ervan hebt geretourneerd, dan zullen wij 2/3 van de totale verzendkosten terugbetalen die je aanvankelijk hebt betaald.

Indien de retourneringsperiode van 30 dagen voorbij is en het artikel gebrekkig blijkt te zijn, kan je tot 2 jaar na ontvangst aanspraak maken op de garantie. Neem contact op met onze klantenservice om je te helpen bij het retourneren van artikel(en). Indien je vragen hebt, kan je ook onze FAQ over Retournering raadplegen. Voor feedback over ons retourproces, vragen of een verzoek tot assistentie kan je contact opnemen met onze KLANTENSERVICE.