Napapijri Main Banner

Een verhaal van grensovergangen

Onze grensoverschreidende reis

Napapijri werd geboren in 1987 in de schaduw van Europa's hoogste berg, de Mont Blanc. Een Italiaanse fabrikant van reistassen gaf daar nieuwe betekenis aan outdoor kleding, door innovatieve materialen en aandacht voor stijl te combineren. Hij liet zich inspireren door de geavanceerdheid van grootse expedities in de vorige eeuw en de dappere ontdekkingsreizigers die van hun levens unieke reizen maakten. Ons eerste product, de iconische Bering-tas, vatte dit alles samen in iets meer dan 60 cm lengte en werd direct een heel belangrijk artikel

Een Italiaans merk, met een soort Finse naam en een Noorse vlag als het logo... Vanaf het allereerste begin gedijde Napapijri op ‘grensoverschreidend’ gedrag: uitdagende labels, uitmuntende dozen, de onverwachte reis vervolgen naar de natuur en naar creativiteit.

Van de polen naar de stad.

Onze iconische reis

De ontwikkeling van het merk tot merk met een sterke aanwezigheid in de wereld van hoogwaardige vrijetijdskleding, wordt gefilterd door het creëren van een aantal artikelen waarmee we onze filosofie kunnen uit'dragen'. Geïnspireerd door onze band met de extreme landschappen van de polen, laten wij Eskimowijsheid onze inspiratie zijn voor de creatie van twee van onze meest iconische producten; door de anorak te transformeren tot een vertrouwde aanblik in het stedelijk landschap: Skidoo, en Rainforest.

img1
img2
img3
img4

Tegenwoordige toekomst.

Onderzoek, mode, innovatie

Elke campagne, elk artikel heeft een verhaal dat vooruit kijkt naar wat er komen gaat. Gesterkt door ons verleden, gaan we de toekomst met optimisme tegemoet en kijken we ernaar uit om nieuwe mogelijkheden, nieuwe vormen en nieuwe technologieën te ontdekken.

img5